Schriftelijke vragen PvdA Dinkelland over winst thuiszorgbedrijven

Door Cel Severijn op 5 juli 2018

Naar aanleiding van een artikel in FTM (Follow The Money)* heeft PvdA Dinkelland de volgende schriftelijke vragen gesteld aan het college van Dinkelland:

Geachte College
De PvdA is erg geschrokken dat thuiszorgbedrijven in Twente enorme winsten maken*. In de berichtgeving van Follow The Money wordt gerept van ruim 66% winst. Dat betekent dat een groot deel van ons thuiszorgbudget verdwijnt in de zakken van’zorgondernemers’. Dit is wat ons betreft de wereld op zijn kop. Het is een perverse uitkomst van een systeem dat de PvdA graag wil veranderen. Wij hebben hierover de volgende vragen:
1. Wat vindt het college van deze berichtgeving?
2. Is het college het met ons eens dat dit zo snel mogelijk moet veranderen?
3. Zo ja, wat en wanneer gaat het college er iets aan doen?
4. Zo nee, waarom niet?
5. Wilt u contact opnemen met de andere gemeentelijke partners binnen “Samen14” met als doel om dit soort uitwassen tegen te gaan?

* Lees het artikel hier

Cel Severijn

Ieder mens, waar dan ook in onze wereld, heeft het recht om veilig en in vrijheid te kunnen leven en zich te ontwikkelen. Dat vraagt om een rechtvaardige en solidaire samenleving. Een samenleving met gelijke kansen voor iedereen. Een samenleving die mensen ondersteunt die – om wat voor reden dan ook – het op eigen houtje niet redden. En

Meer over Cel Severijn